Skip to Content

Spørsmål og svar

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål om medlemskap.


1. Hvordan viser jeg at jeg er medlem når jeg handler i nettbutikken eller skal kreve rabatten som medlemsfordelene gir?

Vi sender ikke ut medlemskort, men jobber for tiden med en digital løsning. Vi oppgir medlemsnummeret på innbetalingsgiroene vi sender ut ved betaling av medlemskapet. Bruk dette nummeret når du handler i nettbutikken eller skal utnytte medlemsfordelene som medlemskapet gir. Hvis du ikke finner medlemsnummeret ditt, send oss en mail på post@syklistforeningen.no.

2. Jeg skal flytte/har flyttet – hvordan endre adressen?

Adresse, navn og andre opplysninger endrer du enkelt her.

3. Hvordan får jeg bestilt varer i nettbutikken?

Varer bestilles direkte i vår nettbutikk. For kjøp i den danske nettbutikken til vår søsterorganisasjon Cyklistforbundet, må man sende en bestilling på varer til butik@cyklistforbundet.dk. Husk å oppgi ditt medlemsnummer, fullt navn og adresse.

4. Hva gjør jeg hvis jeg har ikke mottatt oblat til sykkelen min etter registrering i Solid Insurance?

Da må du ta kontakt med Solid Insurance (tidligere Securmark og Falck sykkelregister), slik at de får sjekket oppføringen. Solid Insurance kan kontaktes på telefonnummer 23 96 34 90 eller per e-post på kunder@solidab.no.

5. Jeg ønsker å registrere sykler i Solid Insurance sykkelregister (tidligere Securemark og Falck), hvordan gjør jeg det?

Sykkel kan registreres i dette skjemaet. Finnes brukerkonto på navnet fra før, legges den nye sykkelen til den eksisterende kontoen. Finnes ikke brukerkonto, oppretter Solid Insurance en ny konto og oversender brukernavn og passord. Ved spørsmål om registrering og registeret kan Solid Insurance kontaktes på 23 96 34 90.

6. Kan jeg betale med Vipps?

Ja, det kan du. Vippsnr for Syklistenes Landsforening er 77190. Velg type medlemskap og fyll inn din kontaktinformasjon.

7. Kan jeg betale uten KID-nummer?

Ja, det kan du, men da må du henvise til medlemsnummer. Vi ser imidlertid helst at du bruker KID-nummer, siden dette forenkler registreringen av innbetalingen.

8. Jeg har mistet innbetalingsblanketten min. Hvordan betaler jeg?

Da kan du enkelt betalt inn kontingenten direkte til vår konto 1607 33 52855 og merke betalingen med «Medlemskontingent + År», så blir dette registrert på medlemskapet ditt. Sett gjerne opp e-postadresse og medlemsnummer i meldingsfeltet.

9. Har dere Avtalegiro/eFaktura?

Avtalegiro kan du velge gjennom nettbanken din. eFaktura har vi foreløpig ikke.

10. Jeg har betalt medlemskapet to ganger. Hva gjør jeg?

Gi oss beskjed om du ønsker det ene beløpet overført til neste medlemsperiode eller om du ønsker pengene tilbakebetalt (da trenger vi i så fall et kontonummer for å tilbakeføre beløpet).

11. Jeg tok ikke vare på giroen med medlemsnummeret – hvordan finner jeg det?

Send en epost til post@syklistforeningen.no og be om å få medlemsnummeret.

12. Jeg glemte å be om oblat/kvittering i nettbanken. Hvordan får jeg et nytt?

Send en epost til post@syklistforeningen.no, så skal vi hjelpe deg.

13. Jeg er utmeldt men får fortsatt giro og/eller blad.

Send oss en e-post post@syklistforeningen.no, så fikser vi det.

14. Hvordan melder jeg meg ut?

Send en e-post på post@syklistforeningen.no. Husk å oppgi medlemsnummer og navn og at du ønsker å melde deg ut.

15. Hvordan endrer jeg medlemskategori?

Fyll ut endringsskjemaet. Dersom du endrer fra hovedmedlem til familiemedlem, må du huske å skrive inn navn og fødselsår på husstandsmedlemmene som skal registreres inn.

16. Hvor lenge varer medlemskapet?

Medlemskapet varer 12 måneder fra du melder deg inn, og det varer til du sier det opp.

17. Hvilke medlemsfordeler får jeg?

Som medlem får du tilsendt bladet Syklistene tre ganger i året. I tillegg har du muligheter til å kjøpe sykkelutstyr til reduserte priser via vår nettbutikk, og du kan også handle i vår danske søsterorganisasjons nettbutikk til medlemspris. Syklistenes Landsforening har inngått avtale med en rekke bedrifter om ulike typer rabattavtaler. Her finner du oversikten.

18. Hva koster et medlemskap?

Familiemedlemskap kr 590,–
(innebærer at alle i samme husstand kan nyte godt av medlemsfordelene)

Hovedmedlemskap kr 490,–
(gjelder deg som enkeltperson)

Ungdom under 26 år, studenter og pensjonister kr 195,–

 

  • Støtt oss som medlem i dag – gå til innmelding!
Back to top
Verified by MonsterInsights