Hvordan velge riktig sykkel til barn?
Gode tips til deg som skal kjøpe barnesykkel.
Gode tips til deg som skal kjøpe barnesykkel.
Syklistforeningens reagerer på Nasjonal Transportplan (NTP) som ble lagt frem 22. mars 2024. Syklistforeningen etterlyser mer fokus på sykkel i NTP.
14. mars ble et barn påkjørt og drept på vei til skolen i Kristiansand. Denne ulykken var dessverre en ventet ulykke. Det er utrygge skoleveier i alle våre 356 kommuner. Fyll inn vårt nasjonale kart med de stedene du opplever som utrygge der du bor.
Carlos Moreno, skaperen av konseptet 15-minuttersbyen, kommer til Den nasjonale sykkelkonferansen 2024 for å fortelle om hvordan fremtidens byer vil gjøre livet enklere for innbyggerne.
Torsten Bremset får Syklistforeningens ærespris for å fremme trygg, effektiv og god sykling i Norge gjennom lang tid.
Sykkelundersøkelsen gir syklister en god mulighet til å komme med innspill på hvordan syklingen kan bli mer attraktiv, trygg og tilgengelig. Det vil ha en stor verdi for kommuner og fylkeskommuner, og vi håper at mange av de vil delta i spredningen av undersøkelsen.
Syklistforeningen har levert innspill på statsbudsjett 2025 til fire departementer. Våre tre fanesaker er trygge oppvekstmiljøer for barn, 30 km/t som generell fartsgrense i tettsteder og en nasjonal sykkelstrategi med handlingsplan og midler. På vegne av de hundretusener som sykler i Norge hver dag har vi forventninger til at regjeringen leverer. Våre innspill vil hjelpe regjeringen til å nå sentrale mål i folkehelse-, miljø- og samferdselspolitikken.
Sykler du til jobb i Kristiansandsområdet? Eller kjenner du noen som gjør det? Da har vi gode nyheter! Sammen med Kristiansand kommune ønsker vi i Syklistforeningen å sertifisere arbeidsplassen som en Sykkelvennlig arbeidsplass. Og Kristiansand kommune dekker halvparten av kostnadene.
SLF Lillestrøm og omegn inviterer til temakveld om Bike for (more) trees 2024
Stadig flere folk bor i byer og har dette som sitt nærmiljø, med 30 km/t fartsgrense blir ferdsel tryggere og gir bedre bo- og oppvekstmiljø, spesielt for barn. Vi må prioritere de myke trafikantene og ta tilbake trygge nærmiljøer med fartsgrense på 30 kilometer i timen. I dag er den generelle fartsgrensen i Norge på 50 kilometer i timen. Syklistforeningen vil at det skal være 30.